søndag den 28. oktober 2012

Unas fotos

Jeg har ikke faaet lagt saa mange billeder op paa bloggen endnu, saa det vil jeg raade bod paa idag.

Dette billede er taget paa en gaatur en af de foerste dage jeg var her, hvor jeg proevede at laere at finde rundt i labyrinten af gader, som til at starte med allesammen lignede hinaden. Jeg har nu laert at finde rundt her i Tumbaco hvor jeg bor, men ikke desto mindre ligner gaderne stadig meget hianden, paa den maade at mange huse er af samme type, daekket af grafitti, og alt gaar enten op eller ned fordi vi befinder os i et bjerglandskab.

 Den foerste Soendag jeg var her, tog jeg paa sightseeing i Quitos historiske centrum sammen med Esther (en volontoer fra tyskland, som bor nedenunder mig, hos mine abuelitos) Quito er en meget stor by (til sammenligning bor der ca. ligesaa mange mennesker i Quito som i Danmark) Det historiske centrum vrimler med kirker, saa Esther og jeg tog en rundtur og saa naesten dem allesammen.
Kirketuren boed ogsaa paa udsigt fra et kirketaarn, som gav et godt overblik over byens stoerrelse. Quito ligger mellem to bjergrygge, og er derfor en forholdsvis smal by- tilgengaeld goer den op for det i laengde. Bjerget som ses i baggrunden deler Quito i Nord og syd, og paa toppen staar en Jomfru Maria statue og vaager over byen. Quitos indbyggere praler med at det er den eneste jomfru Maria figur i verden med vinger


Dette er mit vaerelse. (far hvis du ser det her billede, saa kan jeg fortaelle, at vi den anden dag havde besoeg af Sandras (min vaertsmors) tante, som ogsaa har en volontoer boende, som sagde til Sandra, at hun synes mit vaerelse var meget ordentligt og oprytteligt) Paa grunden hvor vi bor er der to huse, en have, og et skur som er udstyret med et koekken hvor abulelita (bedstemor) regerer (der er ogsaa koekkener i lejligheden, men abuelita kan bedre lige stemningen i skuret). I det foerste hus paa grunden bor mine Abuelitos i stueetagen sammen med Esther. Sandras lejlighed er 1. og 2. sal, normalt bor hendes volontoer paa 2. sal, hvor der er et vaerelse og et badevaerelse, men fordi hendes bror og hans kone vender hjem til Ecuador efter 7 aar i USA til november, og skal bo der, er etagen ikke rigtig i brug for tiden. I baghuset bor Sandras anden bror, som vi ikke ser meget til, fordi han arbejder til sent om aftenen. Derfor er hans soen ogsaa meget i vores hus i loebet af eftermiddagen, og selvom han egentligt er min "faetter" er han her saa meget, at han ligesaa godt kunne vaere min "bror".


Idag har Sandra (min "mor", den eneste kvinde paa billedet) foedselsdag, hvilket vi fejrede med en stor frokost med besoeg fra lidt familie. Det var meget, meget hyggeligt og laekker mad, og en kage, som Esther og jeg hjalp Abuelita med at bage igaar. Paa billedet er ud over Sandra, min mindste "bror" Christian Andrés, bedre kendt som bebécito. Drengen der krammer bebécito er min "bror" José. Derudover kan ogsaa svagt skimtes min "faetter" Alejandro (med blaa bluse) og i baggrunden staar abuelito Oswaldo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar